چرا php

در این پست قصد دارم توضیحاتی رو درباره دلایل استفاده از زبان برنامه نویسی یا بهتر بگم اسکریپت نویسی php خدمتتون عرض کنم

دوستان شاید شماهم جز کسانی هستید که در ابتدای راه یادگیری زبان برنامه نویسی php هستید یا اینکه درک عمیقی از کاربرد زبان php ندارید لذا من تصمیم گرفتم این پست رو قرار بدم تا توضیح بدم که اصلا چه نیازی به زبان php در طراحی صفحات وب هست .

شما ابتدا باید بدانید که یک وبسایت یا بطور کلی ، یک وب اپلیکیشن چه امکاناتی میتونه داشته باشه و آیا همه این امکانات رو میشه با زبانهایی مثل HTML و CSS پیاده سازی کرد ؟

حتما شما هم سعی کرده اید که وبسایتی که میسازید از لحاظ امکانات مانند سایر وبسایت های حرفه ای باشه و مثلا صفحه لاگین داشته باشه ، فرم های ثبت نام  داشته باشه ، یا فرم نظرات و پنل مدیریت محتوای سایت داشته باشه و کلی امکانات دیگه

خوب اگر شما زبان های HTML  و  CSS رو خوب یاد گرفته باشید حتما متوجه شده اید که بوسیله این زبانها نمی توان همه این امکانات رو پیاده سازی کرد و دستمون بسته است ، بنابراین ما نیاز داریم تا از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور نیز استفاده کنیم.

منظور از سمت سرور ، یعنی توسط کامپیوتر سرور تفسیر میشه و خروجی اون به مرورگر کاربر ارسال میشه که در این مورد مفصل طی یک پست جداگانه ای توضیح خواهم داد که شایدم بصورت ویدئویی ارائه بشه

php به ما این امکان رو میده تا تمامی موارد گفته شده در بالارو به برنامه اضافه کنیم و همین طور ویژگی های خوب دیگه که وبسایت ما رو کارامدتر می کند.

یکی از مهم ترین این قابلیت ها اینه که به ما کمک میکنه تا بتونیم تعداد صفحات طراحی شده سایت رو به حداقل برسانیم

یعنی بجای اینکه به ازای هر مقاله و مطلب یک صفحه طراحی کنیم ، فقط یک صفحه برای نمایش مقالات طراحی کنیم و هر مقاله ای رو که خواستیم درون همون صفحه نمایش بدیم.

یعنی مقالات رو درون دیتابیس ذخیره کنیم و بسته به درخواست کاربر یکی رو در صفحه ای که طراحی کردیم به نمایش بگذاریم.

 

اگر از زبان php استفاده کنیم ما دیگر همه محتوا رو در میان تگها وارد نمیکنیم بلکه درون دیتابیس نگهداری می کنیم و تنها اونرو از دیتابیس Fetch میکنیم.

Fetch کردن یعنی : رفتن و آوردن از دیتابیس

البته زبان php یک زبان سمت سرور هست و این به امنیت سایت هم خیلی کمک می کنه ، به عنوان مثال چون محتوا درون دیتابیس و در هارد دیسک کامپیوتر سرور قرار داره و کاربران فقط از طریق مرورگرشون این اطلاعات رو درخواست میکنن پس دستورات php درون صفحه درخواستی تصمیم میگیرد که کدوم اطلاعات رو از دیتابیس استخراج و در پاسخ به مرورگر کاربر ارسال کنه و مثلا  یکسری شروط رو بررسی کنه و پس از بررسی و تصمیم گیری اطلاعات متناسب رو به مرورگر کاربر ارسال کنه که انشالله در پست های بعدی بازهم بیشتر توضیح خواهم داد.

در این پست به هیچ عنوان سینتکس php رو یاد نمی دهیم بلکه کاربرد php رو آموزش دادیم و در آینده سینتکس هم شروع خواهد شد.

 

امیدوارم که این مطلب مفید بوده باشه

ما خوشحال میشیم حتی نظرتون رو برامون بفرستید ( حتی در حد یک کلمه )

در صورتی که در خصوص این مطلب سئوالی هم دارید مطرح کنید تا سریعا پاسخ داده بشه