سئوی سایت 2016

در این پست قصد دارم شما رو با دو عنوان راجع به سئو سایت در گوگل آشنا کنم که توصیه میکنم به نکاتش دقت کنید و کمی هم حوصله به خرج بدین تا وبسایتون بهتر دیده بشه

دوستان این روزا همه توسعه دهندگان و طراحان سایت حرف از سئو میزنن ، خوب من نمیخوام سئو رو آموزش بدم و یادگیری مسائل سئوی سایت رو به عهده خودتون میزارم ولی همین اندازه بگم که ، سئو یکسری اصول هست که باعث میشه وبسایت شما پیش موتورهای جستجو دوست داشتنی تر بشه که شامل معیارهای زیادی هست که میتونید با جستجو در اینترنت به این معیارها برسید .

من امروز میخوام شما رو با دو الگوریتم خوب گوگل آشنا کنم : اولی Sand Box یا جعبه شنی گوگل و دومی هم ماه عسل گوگل

دوستان خوب من ، این الگوریتم ها به دو دلیل از طرف گوگل بکار گرفته شده : یکی برای میدان دادن به وبسایت های تازه تاسیس تا عملکردشون در مدت زمان خاصی رصد بشه و جایگاه شون تشخیص داده بشه و دومین دلیل هم این هست که گوگل میخواد کاربرانش به جدیدترین محتوا دسترسی داشته باشن.

اجازه بدید بیشتر توضیح بدم ، شاید شما هم بدونید که جعبه شنی چیه ، البته خود من نمیدونستم ، از گوگل یاد گرفتم ، تقصیری هم نداشتم چون ما محل بازیمون توی بچگی محدود نبود و هر جا که دلمون میخواست بازی میکردیم ولی انگار اونور آبی ها بیشتر از ما به بچه هاشون اهمیت میدن و اونهارو درون یک جعبه ی پر از شن قرار میدن تا با امنیت در اونجا بازی کنن و همینطوری رها نمی کنن به حال خودشون

بگذریم و بریم سراغ اصل مطلب ، بله اینطور شد که گوگل از این جعبه یه چیزی به ذهنش رسید و اونهم ایده جعبه شنی بود ، مدیران گوگل تصمیم گرفتن وبسایتهایی که تازه به دنیا اومدن ازشون حمایت کنن و همینطوری رها نکنن تو کوچه ها ، که یک فرصت استثنایی هست برای کسانیکه میخوان سایت راه اندازی کنند ولی نگرانند که من چطور میتونم با وبسایت های هم نوع خودم که خیلی قدمت دارن و خیلی قویتر هستند رقابت کنم و از اونا پیشی بگیرم .

جا داره من از همینجا از گوگل تشکر کنم که این ایده رو تبدیل به یک الگوریم برنامه نویسی کرد و الان داره کار میکنه 

چون یجورایی از وبسایت های تازه تاسیس میخواد حمایت کنه ولی با یک شرط مهم ، که اگه این شرط رو رعایت کنن میتونن حتی از رقبای قدیمی هم پیشی بگیرن

این شرط چیه ؟ ببینید گوگل الان دیگه بیشتر الگوریتم هاش طوری طراحی میشه که کاربران وبسایت ها از نتایج لذت ببرند و گوگل تمام تلاشش رو برای تحقق این هدفش بکار بسته ، پس به وبسایت های تازه تاسیس هم میگه من شمارو مثل یک نوزاد برای یک مدت زمان بین 1 تا 4 ماه درون جعبه شنی قرار میدم و به شما فرصت میدم بدون دغدغه به فعالیت خودتون در سایتتون بپردازید تا در طول این مدت من عملکرد سایت شما رو رصد کنم و طبق آمار ثبت شده در این مدت به نتیجه ای در مورد شما برسم و برای شما جایگاهی در نظر بگیرم که حتی ممکنه این جایگاه نزدیک به جایگاه برترین ها باشه ولی این بستگی به شما داره که در این مدت کوتاه خودنمایی کنید.

 

ماه عسل گوگل هم مثل جعبه شنی هست و فقط به صفحات ایجاد شده جدید ، به مدت مثلا یک هفته کاربران زیادی رو هدایت میکنه تا بر اساس عکس العمل کاربران به اون صفحه یک تحلیلی برای خودش انجام بده که این الگوریتم هم برای تمامی سایت هایی که میخوان محتوای خوب و تازه تولید کنند بسیار مفید هست . 

میبینید که گوگل بیشتر از هر چیز به کیفیت محتوای سایت ها بها میده و هدفش همین هست که محتوا با کیفیت باشه و کاربران وقتی وارد صفحات سایت شما شدند بلافاصله سایت شما رو ترک نکنن

بنابر این شما میتونید با راهکارهای بسیار زیادی مانع از خروج کاربران از سایتتون بکنید و Bounce Rate وبسایت تون رو کاهش بدید.

مثلا استفاده از ویدئوهای آموزشی در صفحات سایت یا محتوای طولانی البته ارزشمند و رایگان که این هم بستگی به نوع کاربران و مخاطبان داره و باید جوانب مختلف کار رو در نظر گرفت.

نتیجه گیری : 

اگر کسی بخواد همین الان وبسایتی ایجاد کنه و بالا بیاد ، این کار با حمایت های گوگل بسیار راحت تر شده و تنها کافیست محتوای ارزشمندی تولید بشه و در اختیار کاربران قرار داده بشه تا از هزینه های سنگین تبلیغات سایت در رسانه های دیگه صرفه جویی بشه

پس بهتر هستش که گوگل رو خوب بشناسید و الگوریتم هاش رو هم یاد بگیرید و وبسایتتون رو طبق الگوریتم ها و سیاست های اون پیش ببرید تا بدون هزینه تبلیغاتی ، گوگل برای شما کاربر پیدا کنه و سایت شمارو بهشون نشون بده

 

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه 

حتما از طریق نظرات ، دیدگاه خودتون رو برام ارسال کنید

ارادتمند شما : مهدی حسامی